Bad news. According to a study sponsored by the National Cancer Institute, there is no evidence of any cancer preventive benefit from either Selenium or Vitamin E. According to Elise Cook, MD, a study researcher and a cancer prevention specialist at MD Anderson Cancer Center in Houston, this is disappointing news for many cancer experts. Early studies touted improved survival rates up to 30% among men that took at least 200 mcg of selenium daily. Other studies hinted that using lots of Vitamin E not only helped prevent prostate cancer, but also aided heart health. Now this and other studies have concluded that neither is true. As a matter of fact, this major trial involving 35,000 men that started in 2001 was cut short because the results were so disappointing. Sorry guys, I'm only the messenger!
Feel good and keep smiling! Pattie
Friday, January 2, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment